На шкільному подвір'ї



 ГЕОГРАФІЧНИЙ КВЕСТ
«В ПОШУКАХ ЗОЛОТА ГЕТЬМАНА ПОЛУБОТКА».
Мета заходу:
Навчальна: закріпити знання про масштаб, способи орієнтування на місцевості та визначення напрямків.
Виховна: розвивати вміння працювати у команді, спостережливість, уважність; виховувати почуття відповідальності.
Розвивальна: добирати та упорядковувати інформацію, виконувати самостійну, дослідницьку роботу,  розвивати практичні вміння орієнтуватися на місцевості.
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Вступне слово вчителя
Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Він буде проходити у формі квесту.
Квест – це командна гра, де учасникам необхідно переходити від однієї станції до іншої, виконувати завдання на кожній із них та отримувати підказки для досягнення певної мети.
Вчитель призначає трьох капітанів. До їх обов’язків входить:
1.                Набрати собі команду.
2.                Слідкувати за тим, щоб команда вірно переходила від однієї станції до іншої.
3.                Слідкувати за часом виконання завдань.
4.                Оголошувати відповіді на завдання квесту.
Легенда.                                                      
Згідно легенди, один із запорізьких гетьманів, який саме ви дізнаєтесь в ході виконання завдань квесту, таємно передав до Лондона все своє золото (понад 200 тисяч золотих монет). Але старожили кажуть, що частину золота він сховав на запорізькій землі. Цей скарб ви і повинні відшукати. Для цього вам стануть у пригоді гострий розум, винахідливість, вміння працювати у команді, орієнтуватися на місцевості, користуватися компасом та картою.
Завдання квесту – знайти золото запорізького гетьмана.
Умови проведення.
Для того, щоб знайти скарби, необхідно, за допомогою карти (маршрутного листа), просуватися по заданому маршруту. На шляху до скарбів вас підстерігають різні випробування (станції). Слідкуйте за тим, щоб вчасно виконувати завдання. Якщо команда не вкладається у відведений час – її чекає штрафне завдання: необхідно вишикуватися та тричі голосно промовити козацьку речівку: «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух». За успішне проходження кожного із випробувань ви отримаєте право подальшого просування по маршруту.

ІІ. Проведення квесту     
Станція 1. Таємниця стародавньої карти.
Вчитель розробляє для кожної команди маршрутний лист – порядок проходження станцій (наприклад, у вигляді стародавньої козацької карти). Цей лист вчитель розрізає як пазл. Потім, частини пазлу кладе до невеликої миски заповненої піском або крупою та перемішує.
Обладнання: карта – 3 шт., миска – 3 шт., пісок.
Завдання: вилучити за допомогою паличок частини пазлу та скласти карту, на якій буде позначено шлях до скарбів.
Час виконання 3 хв.

Станція 2. Загадковий гетьман.
Обладнання: аркуш паперу з шифрованим текстом – 3 шт.
Завдання: розгадати зашифрований текст.
1 команда повинна розгадати прізвище гетьмана (Полуботок);
2 команда – в якому місті знаходилася головна резиденція цього гетьмана (Чернігів);
3 команда – яку посаду займав гетьман до того, як очолив Гетьманщину (полковник).
Літери зашифрованого тексту відповідатимуть цифровому положенню літер в українському алфавіті.
20,19, 16, 24, 2, 19, 23, 15 (Полуботок)
28, 7, 21, 18, 12, 4, 12, 3 (Чернігів)
20, 19, 16, 15, 19, 3, 18, 11, 15 (Полковник)
Час виконання 5 хв.

Станція 3. Доля гетьмана.
Вчитель завчасно готує по шість надувних кульок з маленькими аркушами паперу в середині на яких будуть написані літери.
Обладнання: надувні кульки – 18 шт.
Завдання: вилучити із середини кульок аркуші паперу з літерами та скласти їх так щоб отримати ім’я, або назву міста.
1 команда – ім’я російського царя, що ув’язнив гетьмана (Петро 1).
2 команда – прізвище попередника гетьмана (Мазепа).
3 команда – в банку якого європейського міста гетьман залишив на зберігання своє золото (Лондон)
Час виконання 3 хв.

Станція 4. Компас.
Вчитель завчасно готує коробку із певною кількістю предметів. Їх повинно бути більше за потрібне для створення компасу.
Обладнання: голка, папір, миска, пляшка води та ін.
Завдання: учні, по-перше, повинні вибрати необхідні для створення компасу предмети (голка, папір, вода, миска). По-друге, сконструювати компас (намагнітити голку, налити в миску води, покласти в воду невеликий аркуш паперу, потім голку). По-третє, визначити сторони світу.
Час виконання 5 хв.

Станція 5. Масштаб.
Обладнання: географічна карта, лінійка.
Завдання: за допомогою лінійки визначити на карті відстань спочатку між містами, а потім загальну відстань між першим та останнім містом:
1 команда: Київ – Берлін – Лондон;
2 команда: Київ – Рим – Лондон;
3 команда: Київ – Кишинів  – Лондон.
Час виконання 5 хв.

Станція 6. Ребус.
Обладнання: аркуші з ребусами.
Розгадати ребус (Див. Додаток 5)
Відповіді:
1.     Хортиця;
2.     Булава;
3.     Дніпро.
Час виконання 3 хв.

Станція 7. Золото гетьмана Полуботка.
Обладнання: компас.
Вчитель до початку квесту ховає на шкільному подвір’ї козацькі скарби для кожної команди. Наприклад, шоколадні цукерки у вигляді золотих монет.
Завдання: визначити за вказаним азимутом місце знаходження скарбів.
Час виконання 5 хв.

ІІІ. Підведення підсумків. Нагородження учасників.



Додатки
Додаток 1. Стародавня карта



Додаток 2 Маршрутні листи

Команда 1
Порядок проходження станцій: 1, 3, 4, 6, 5, 2, 7.


Команда 2
Порядок проходження станцій: 2, 6, 5, 1, 3, 4, 7.


Команда 3
Порядок проходження станцій:3, 4, 2, 5, 6, 1, 7.




Додаток 3. Зашифрований текст

Команда 1
20,19, 16, 24, 2, 19, 23, 15


Команда 2
28, 7, 21, 18, 12, 4, 12, 3


Команда 3
20, 19, 16, 15, 19, 3, 18, 11, 15



Додаток 4.
П
Е
Т
Р
0
1
М
А
З
Е
П
А
Л
О
Н
Д
О
Н




Додаток 5. Ребус






ГЕОГРАФІЧНИЙ КВЕСТ «КОЗАЦЬКІ СКАРБИ».
Мета заходу:
Навчальна: закріпити знання про способи орієнтування на місцевості та визначення напрямків.
Виховна: розвивати вміння розумної та виваженої поведінки в критичних ситуаціях, спостережливість, уважність; виховувати почуття відповідальності.
Розвивальна: розвивати практичні вміння орієнтуватися за сторонами горизонту.
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Вступне слово вчителя
Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань.
Бажаю вам збагати свої знання з географії, відпочити і отримати задоволення від гри.
Вчитель призначає трьох капітанів. До їх обов’язків входить:
1.                Набрати собі команду.
2.                Отримати маршрутний лист та слідкувати за тим, щоб команда вірно переходила від однієї станції до іншої.
3.                Слідкувати за часом виконання завдання.
4.                Оголошувати відповіді на завдання квесту.
5.                Отримувати «ключі» до зашифрованого тексту (див. Додаток 1).
Легенда.
Скажіть буд-ласка на якій землі ми живемо. Так, на Запорізькій. А славна наша земля запорозьким козацтвом. А чи знаєте ви, що завдяки своїй мужності та любові до неньки України, запорізьке козацтво стало однією із найкращих європейських армій. Однак, платню за свою службу козаки не отримували. Зброю та гроші необхідні для власного утримання (харчування, одяг, порох та ін.) вони здобували в бою. Так було заведено і в інших арміях Європи того часу.
З військових походів козаки везли військові трофеї, а також срібні та золоті монети. Частину віддавали до козацької скарбниці. Частину залишали собі щоб відіслати своїм родичам, або ж залишити на «чорний день». Часто ховали свої накопичення до схованок, а щоб не забути де знаходяться скарби – малювали карту, а для того, щоб ніхто не знайшов – промовляли над схованкою заговір.
Нещодавно, коли я працював у запорізькому архіві, то знайшов таку карту. Уважно вивчивши її, я зрозумів, що один із козацьких скарбів може бути на нашому шкільному подвір’ї.
Завдання квесту – знайти козацький скарб та зняти з нього закляття за допомогою заговіра. Однак, заговір зашифровано. Тому ви, юні шукачі скарбів, повинні розгадати зашифрований текст заговіру.
Умови проведення.
Для того, щоб знайти скарби необхідно, за допомогою карти (маршрутного листа), просуватися по заданому маршруту. На шляху до скарбів вас підстерігають різні випробування (станції). За успішне проходження кожного із випробувань вас буде чекати нагорода у вигляді частини ключа до шифру заговіра.
ІІ. Проведення квесту
Станція 1. Карта скарбів.
Вчитель розробляє для кожної команди маршрутний лист – порядок проходження станцій (наприклад, у вигляді плану шкільного подвір’я). Цей лист вчитель розрізає як пазл.
Завдання: Скласти пазл-карту, на якій буде позначено шлях до скарбів.
Час виконання 2 хв.
Станція 2. Компас.
Завдання: зробити компас з підручних матеріалів (намагнічена голка, папір, вода, миска) та визначити сторони світу.
Час виконання 5 хв.
Станція 3. Сторони горизонту.
Завдання: учням пропонується стати в шеренгу. Ведучий називає сторони горизонту, діти мають повертатися у відповідну сторону.
Якщо хтось помилиться – отримує штрафний бал. Якщо команда отримує два штрафних бала – не отримує ключ до зашифрованого заговіру.
Час виконання – 5 хв.
Станція 4. Географічний ребус.
Завдання: розгадати ребус (див. Додаток 2)
Час виконання 2 хв.
Відповіді:
1. Україна
2. Глобус
3. Горизонт
Станція 5. Місцеві ознаки.
Завдання: кожна команда повинна назвати не менше семи місцевих ознак орієнтування на місцевості.
Час виконання 5 хв.
Станція 6. Масштаб.
Завдання: за допомогою лінійки визначити на карті відстань між містами:
Час виконання 5 хв.
Станція 7. Козацький заговір.
Завдання: за допомогою зібраних ключів необхідно розгадати козацький заговір: ΩΨ ЂԊϴϞΫϪ ϬωΞЂϞ ϢΨϴΨΫϪ
Відповідь: До булави треба голови.
Час виконання 3 хв.
Станція 7. Скарби.
Вчитель до початку квесту ховає на шкільному подвір’ї козацькі скарби для кожної команди. Наприклад, шоколадні цукерки у вигляді золотих монет.
Завдання: визначити за вказаним азимутом місце знаходження скарбів.
Час виконання 5 хв.
ІІІ. Підведення підсумків. Нагородження учасників.
Додаток 1
ΩΨ ЂԊϴϞΫϪ ϬωΞЂϞ ϢΨϴΨΫϪ

Д – Ω


О- Ψ


Б - Ђ


У - Ԋ


Л - ϴ


А - Ϟ


В - Ϋ


И - Ϫ


Т - Ϭ


Р - ω


Е - Ξ


Г - Ϣ





Додаток 2
Команда 1.

Команда 2.
Команда 3





Немає коментарів:

Дописати коментар